zondag 12 september 2010

Eczeem (2)

Een nieuwe cortisone-kuur is gisterenavond begonnen.

4 opmerkingen:

  1. Lieve Lotte,

    Probeer ook eens een badje met Balneum Hermal Badolie Extra Vettend, dat legt een beschermende laag op je velletje! en vooral: géén zeep meer gebruiken en ook geen geparfumeerde wasmiddelen voor je kleertjes. dus zeker ook geen wasverzachter... maar dat weet je ondertussen wel allemaal.
    een bezorgde tante jeejee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste,

    Kwam je post net tegen over de eczeem van Lotte.
    Werkt de cortisone kuur?

    Heb je wel eens gekeken naar de relatie tussen hard water en eczeem?
    >Google: "Hard water eczeem"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Eczeem door hard water
    Een cortisone kuur helpt in mijn geval (en ook in het geval van mijn zus) altijd en bliksemsnel. We overdrijven echter niet in het gebruik ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @jeejee Mijn seborroisch eczeem is een vet eczeem in tegenstelling tot dat van mijn zus (atopisch). Ik mag zonder extra voorzorgen in bad. Extra vette zalven of oliën zijn voor mij niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen